niedziela, 20 grudnia 2015

Gorączka Wigilijna, czyli kiedy Polak ma dreszcze a Niemiec ma to…gdzieś

Wigilia. Magiczny czas dla ciebie i dla najbliższych. Wszyscy siedzą razem przy jednym stole. Nikt nie je mięsa. Panuje wokoło radość i cała ta magia świąt. Czujesz pierniki i inne pyszne zapachy. Nic bardziej cudownego.
Tymczasem w Niemczech. Byliście ciekawi jak wygląda Niemiecka Wigilia. Otóż nie wygląda. Niemiec jako człowiek pragmatyczny po pierwsze je mięso. A mianowicie tak dużo jak się da. W końcu co sobie żałować. Jeśli myślicie, że Niemka będzie zabijać się w kuchni jesteście w wielkim błędzie. Ostatnio spotkałam kobietę, która powiedziała mi że zamawia pizze. Szkoda czasu na gary. Jak lepiej iść na zakupy. Opłatek tylko w Polskich rodzinach. Msza tak samo. W między czasie może pojawią się jakieś ciastka.
Z jednej strony bardzo luźne podejście. Dla mnie wigilia to czas kiedy siedzimy wszyscy przy stole. W miły towarzystwie. Śmiejemy się, żartujemy. Po prostu atmosfera jest rodzinna. A jedyne co z jedzenia najbardziej lubię to pierogi. Także nie jestem wybredna. W końcu nie chodzi o to jaki jest ten dzień a z kim się go spędza. Co z tego, iż będzie tona prezentów jak nie ma z tobą najbliższych.
W tym roku będą to moje pierwsze święta w Niemczech. Cała moja najbliższa rodzina przyjedzie by świętować ten czas wspólnie. I to będzie mieszana wigilia Polsko-Niemcka. Z racji takiej, iż jesteśmy w sumie mieszaną rodziną. Oczywiście wszystkie prezenty już kupione. Tylko nie zapakowane.  Szczerze gorączka kupowania prezentów jest tu OGROMNA. Myślicie, że w Polsce dużo ludzi jest w sklepach zapraszam tutaj! Będąc w sobotę na zakupach myślałam, że padnę. Ludzie wydawali pieniądze wszędzie. Gdzie się nie obejrzałam gigantyczna kolejka przy kasie. Masa wszystkiego co świąteczne. Jeśli myślicie, że wszystko jest drogie bo święta to błąd. Wszędzie wyprzedaże. Prawdziwe. 70% to norma w każdym sklepie. Szaleństwo. Dla zakupoholików, jak ja.
Co jest jeszcze ciekawe, każdy nawet obcy na ulicy życzy sobie wesołych świąt. Do mojej praktyki przychodzi wiele osób i przynosi nam tonę słodyczy. Niestety wszystko w czekoladzie. A ja na czekoladę mam uczulenie. Mimo, że Niemcy mają w sumie gdzieś Wigilię jako jakieś wielkie święto, to są po prostu bardzo życzliwi dla siebie.
Co ciekawe 24 grudnia zaraz po uroczystej kolacji idziemy na Wielką Imprezę Świąteczną. Tak to jest tu normalne. W taki dzień i nie ma być fety?
Jak widzicie różnice są ogromne. Jednak atmosfera cudowna. Jak już powiedziałam nie ważne jaka jest ta Wigilia a ważne z kim my ją spędzamy.
Mam nadzieje, że wasze Wigilie będą pełne miłości i rodzinnego ciepła. No i co najważniejsze, żebyście się cieszyli z tego dnia. W końcu czasami to jedyny dzień w roku gdzie wszyscy razem możemy usiąść do stołu z ciotką, której nie widzieliśmy na przykład cały rok. Doceńcie ten dzień. Jednak o prezentach też nie zapominajcie ! :)
Wesołych Świąt ! 














Zdjęcia wykonane iPhone 6



Follow my blog with Bloglovin

12 komentarzy:

  1. Ależ ja wyczekiwałam tego postu :) W ogóle mnie nie zawiodłaś, ale na pewno bardzo zaskoczyłaś bo nie sądziłam, że aż tak lekko podchodzi się do tego dnia. Ja jednak jestem tradycjonalistką i nie wyobrażam sobie pizzy na wigilijnym stole, aczkolwiek czasami miałaby ochotę tak odpuścić sobie świąteczną bieganinę, zamówić typowo wigilijne jedzenie w jakiejś restauracji i cały czas poświęcić rodzinie. Póki co jednak mama by mi na to nie pozwoliła :D Kochana życzę Tobie i Twojej rodzinie wszystkiego co najlepsze na te Święta i cały zbliżający się nowy rok. Rok pełen sukcesów i nowych wyzwań :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje bardzo za życzenia i za to że post nie zawiódł. Może się wydawać, że niby Niemcy bliski sąsiad a jednak. Tutaj jest to zwykł dzień wolny od pracy. No i ktoś tam przyjdzie. A jak nie to tym lepiej. Niestety. Tylko my Słowianie podchodzimy do tego dnia bardzo szczególnie. Ja również nie wyobrażam sobie aby ten dzień nie był szczególny.
      Życzę Tobie i Twoim bliskim wszystkiego co sobie zamarzycie, a także szczęśliwego Nowego Roku!

      Usuń
  2. jak świątecznie ! uwielbiam ten klimat

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)) Święta udzielają się każdemu :)

      Usuń
  3. W tym roku spędzam pierwsze święta w Niemczech, jednak o niemieckich zwyczajach słyszałam już co nieco wcześniej. Są one na tyle inne, że także będę o nich jeszcze wspominała u siebie :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niemieckie święta to dzień wolny i kolejna okazja do zakupów ;) Jednak jarmarki świąteczne to coś czego Polsce mimo całego tego świątecznego chaosu brak i to bardzo na minus.
      Pozdrawiam

      Usuń
  4. To co się dzieje w sklepach to jest po prostu szaleństwo!

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdrowych, Wesołych Świąt, spełnienia marzeń, samych sukcesów i realizacji celów oraz wszystkiego najlepszego Nowym Roku.:-)

    Pozdrawiam,
    www.kosmetykiani.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje i również życzę wszystkiego najlepszego ! Wesołych świąt!

      Usuń
  6. też jestem w Niemczech i z ręką na sercu mogę przyznać, że wszystko się zgadza. Dlatego teraz już zawsze wracam do Polski na święta, uwielbiam ten świąteczny okres tutaj <3

    OdpowiedzUsuń